Monday, August 17, 2009

dlu aku ingat...

Ntah knape ati rase sedey biler pk lg seminggu dh nk msk bulan pose dh. aku ingt lg dlu aku pk aku akan rase the same thing cm pose kt US dlu. dgn kate len, xde la raser sgt. nothing special. tp kali ni, lg aku pk lg sebak jdnyer.

ke sbb for the past 3 yrs aku pose kt Kulim, aku enjoy? aku dpt masak dgn nisa & ein ari2 utk bukak pose. kitorg dpt mkn sdiri hasil tgn memsg, bahkn dpt jamu jiran2 and member2 kitorg skali utk merasa. sbb tu ker?

ke sebab for the past 3 yrs, aku jd semangat nk pose sbb aku kt Mesia? mood surrounding tu ader. teringat kitorg buat rules, pegi bazaar ramadhan tu utk beli air ngan 2 jenis kuih je. pengalaman sbb 1st day pose tu kitorg beli terlampau byk kuih pai tak abis. meriahnyer Ramadhan..

dlu aku pk aku dh ader kt overseas ni, slamat duit aku RM500 tetiap tahun (byk tu!) xyah nk bg sedara2 aku everytime raya. tp aku sedar, aku tak kisah smer tu. sbbnyer aku puas bile aku dpt bg derang walaupn xseberape, dpt bersalaman ngan cium, and puas tgk muke derang sengih bile dpt sampul duit raya..

so, knape pose kali ni aku tetiber rase cm tak best??

rindu nk mkn pisang ijau Makassar...

raya tahun ni aku miss la nk mkn burasak....

4 comments:

anak_ogik said...

brg yg jadi sasaran pencuri......btul tk?

smashlee said...

btul! dlm byk2 brg, yg tu gak dier nk. hopefully next time xkne curi ag ah...

hana said...

sesungguhnya kuih2 itu yang kamu post kan itu, aku tidak tahu belaka

aku ni orang melayukah?? (~_~)q

smashlee said...

relax beb. both kuih org bugis tu. ko bkn asal sane, but ko stil melayu hehehe~