Wednesday, August 11, 2010

kenangan...

dh msuk bulan pose ni, smer org pn citer psl ape yg drang tringat psl menyambut bulan ni.. tpi aku mcm blur.. sbb cmne pn aku pk, aku hanya ingt bulan pose kt kelantan.. dan tu pn bknnyer slalu. seingt aku, 2 thn je sbb time tu aku dok kt maktab tepeng. tu pn seminggu nk raye baru blik saner sblum blik johor..

ape yg aku ingt, bkn lah psl pose sgt pn tpi psl terawikh tu.. aku rse dlm byk2 tpt, kota bharu je yg aku duduk dlm kg.. kuarters tpi surrounding kg.. blkg umah sawah padi, tpi dpn umah pdg bola.. jd masjid plg dekat is of coz yg dlm kg tu.. and yg pling poyo skali is my parents g masjid nek kete but me + my sis nek basikal. sbb nyer, abes je witir, trus bedesup pusing kg.. time tu la, aku xkenal ko, tpi aku tetap nk ikut.. seriously, aku xpnah nk knal org2 kt kg tu sbb xpnah nk kuor dr compound kuarters tu.. lgpn slalu kalo blik, w'end je jd malas nk kuor umah..

time tu kn, reti plak nk blik umah.. cm auto je tau, kol 11 kne balik. yer.. terawikh abes kol 9, so ader 2 jam nk men. time tu mmg xde pk antu lgsg. tpi aku ni xde ah dajal mane, takat ronda2 kg nek beskal je. samping2 tu g kg seblah nyakat dak2 kt kg tu, pstu bedesup rempit msuk kg sdiri lik. bajet drang xkn dtg ah. our turf kn.

in terms of terawikh itself, masjid tu mmg very lively. susah nk citer cmner, tpi mmg semangat. maybe tok imam tu kot, bacaan dlm solat and zikir2 smer tu mmg best. cume yg slack sket was tpt utk ppuan tu kecik je. jd kalo dtg lmbt, xdpt ler.. 

lg satu, aku xde ah dpt nk lesap awal sbb kne solat ikut mak aku. kalo yg laki, bese dak2 kecik ni leh dok kt saf blkg. bkn blkg saf dewasa, tpi buat saf drang sdiri. slalunyer btul2 kt dpn tirai divider ruang solat ppuan. aiyoo dh la drang tu bising, pastu mcm2 ragam leh nmpk sbb tirai tu xde ah tebal mane.. siap de mak yg tau tu anak drang, angkat tirai ngan kne cubit huhuhu. but then, name pn bdak2 kn.

oh my.. ingt2 smula, time tu aku form 4 form 5. cmne aku leh trikut bdak2 ni???

2 comments:

anak_ogik said...

deejavu...mcm biase lalu je mnde ni?

smashlee said...

buweeeek. awk nyer lg ganas khianat ke org.